Dołącz do
Fm Group
Oszczędzaj i Zarabiaj
Szybki kontakt
Jeśli cenisz sobie czas,
po prostu zadzwoń
727-921-781

Marketing Wielopoziomowy często jest mylony z pojęciem Piramidy FinansowejUtożsamianie tych dwóch pojęć wynika z niewiedzy. Należy jednak je wyraźnie rozgraniczyć, a przede wszystkim podkreślić, że: 

Piramida finansowa jest nielegalną i nieetyczną strukturą finansową w Polsce.

W Polsce organizowanie bądź kierowanie systemem sprzedaży lawinowej jest czynem nieuczciwej konkurencji zagrożonym karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat.

W Polsce wiele szkód wyrządziły piramidy finansowe Skyline (nie mylić z amerykańską organizacją kościelną o tej samej nazwie), Tytan i ich pochodne.

 

     VS        

Podstawowe i najważniejsze różnice pomiędzy strukturami:

MLM

Piramida finansowa

Oferowane produkty są łatwo zbywalne. Oferowane produkty nie są towarami komercyjnymi nadającymi się do sprzedaży.
Przychód jest uzależniony wyłącznie od sprzedaży produktów. Przychód jest uzależniony od liczby osób pozyskanych do piramidy, bez względu na to, czy osoby te sprzedają produkt, czy nie.
Minimalne koszty początkowe i brak opłat z tytułu zrezygnowania z działalności. Często wymagane są wysokie opłaty za przystąpienie, a uczestnik jest zobowiązany do zakupu dużej liczby „produktów”.
Realistyczne, długoterminowe możliwości biznesowe. Oszustwa polegające na naciąganiu ludzi przez firmy, które zwykle znikają w ciągu kilku miesięcy.
Wysokie standardy ochrony konsumenta, takie jak prawa do anulowania umowy lub zamówienia, a także gwarancje satysfakcji klienta Brak egzekwowalnych gwarancji satysfakcji lub praw do odstąpienia.
Osoba wprowadzona do firmy ma szansę osiągnąć wyższy poziom w planie marketingowym od poziomu swojego lidera Brak możliwości "przeskoczenia" swojego lidera w planie marketingowym

 

Trochę szczegółów:

 W marketingu wielopoziomowym każdy przedstawiciel czy konsultant może mieć własnych klientów, którym dostarcza towary zgodnie z ich potrzebami, przy czym jakość odpowiada cenie. Ze względu na mniejszą ilość pośredników cena jest często niższa w porównaniu z towarami podobnej jakości w sklepach.Łańcuch dostaw w marketingu sieciowym tworzą: firma, która dostarcza swoje produkty, przedstawiciel, który może kupować je na własne potrzeby bez marży, oraz klient, który kupuje u przedstawiciela, dając mu w ten sposób zarobić.  W piramidach finansowych nie ma zazwyczaj towarów lub występują pseudo-towary, np. tzw. raporty. 

W marketingu wielopoziomowym zarabia się na sprzedaży prowadzonej osobiście oraz obrotach uzyskanych przez partnerów zgromadzonych w grupie. W piramidzie finansowej zarobek pochodzi wyłącznie z bardzo wysokiego wpisowego, wpłacanego przez nowych członków za prawo włączenia się w strukturę. W firmie marketingu wielopoziomowego, abyś Ty mógł zarobić,  muszą zarobić osoby, z którymi współpracujesz. Tymczasem w piramidzie ktoś musi stracić, by inny zarobił. Inicjatorzy nielegalnych piramid pragną nadać im wygląd zgodnej z prawem sprzedaży bezpośredniej.